מה זה הטוויטר הזה?! חלק שני, והפעם על טוויטר באנגלית

טוויטר נועד לכתיבה בלועזית ולכן כל הכלים שעובדים שם יפעלו רק בשפה הזו.

הכלי המשמעותי ביותר הוא ההאשטאג, מה שאנחנו קוראים לו בעברית "סולמית" – #

ברגע שבציוץ נכתבת מילה ולפניה יש סולמית, היא משנה את צבעה לכחול, (אחרי השליחה ולא בזמן הכתיבה), והופכת למושג שנכנס לחיפוש.

כלומר, ברגע שתרצו לחפש מושג מסויים, תכניסו אותו עם הסולמית לתיבת החיפוש ותקבלו מיד את כל הציוצים שנכתבו עם המילה הזו בזמן האחרון, עד לדקה.

יש כאן שני יתרונות: האחד, תוכלו ישר למצוא את האינפורמציה לגבי כל נושא שאתם מחפשים והיתרון השני, ברגע שאתם תכניסו האשטאג לציוצים שלכם, יוכלו למצוא אתכם.

דוגמא ישראלית שכולנו מכירים היא המהפכה החברתית. מובילי התנועה בחרו בהאשטאג J14# וכך, בכל פעם שמישהו רוצה להתעדכן בארועים, הפגנות, מפגשים וכיו"ב, הוא מכניס את המושג לתיבת החיפוש ויכול להתעדכן בכל דבר שנאמר בנושא.

ומהצד השני, כל מי שרוצה שאנשים יעקבו אחרי מה שיש לו לומר בנושא, מכניס את המושג לציוצים שלו וכך הוא מקבל חשיפה מיידית מאחר ומדובר בנושא מאד "חם".

 איך זה בא לידי ביטוי בעסקים?

 נניח ואתם מחפשים חומר בנושא כלשהו, ספקים שונים, מוצר נדיר כלשהו, כל העולה על רוחכם – תתחילו לחפש מילים הקשורות בנושא, באנגלית כמובן, ותוכלו ישר למצוא את כל מי שכרגע מדבר על הנושא הזה. גם אם לא הגעתם לספק שחיפשתם, תוכלו ליצור קשר עם האדם שכתב את זה ואולי הוא יפנה אתכם.

 נניח ואתם רוצים לספק מוצר כלשהו ללקוחות פוטנציאליים בחו"ל, תתחילו להשתמש במילים שנראות לכן רלוונטיות לחיפושים בציוצים שלכם וכך תחשפו את עצמכם יותר.

ככל שתשתמשו במילים יותר ממוקדות נושא למשל, במקום MUSIC# תכתבו #JAZZMUSIC, כך תגדילו את הסיכוי למצוא ולהמצא על ידי האנשים המתאימים.

אופציה נוספת היא הדרך להשתייך לתחום מקצועי מסויים על ידי שימוש בהאשטאג, ליצור קשר עם אנשים שעוסקים בתחום הזה ולהכנס לקהילה מסויימת ולהתחיל לעבוד בתוכה.

נניח ואתם בשלנים, יש לכם עסק בתחום ואתם גם כותבים על אוכל בבלוג שלכם.

תוכלו להכניס את המושג FOODBLOG# לציוצים שלכם וכך כל מי שמחפש מתכונים או בשלנים אחרים יוכל למצוא אתכם, תוכלו לקבל רעיונות וקשרים מחו"ל, תוכלו ליצור קשרים עם בלוגרים אחרים בארץ ואולי תהפכו למובילי דעה ואנשים גם יתחילו לכתוב עליכם מחוץ לטוויטר וכמובן גם להפוך ללקוחות שלכם.

הכל כמובן תלוי בסוג העסק שלכם, עסקים קטנים פחות עובדים עם חו"ל אבל אם יש להם שאיפות שכאלה, בייחוד לאמנים, יוצרים, מוזיקאים שמחפשים חשיפה ומקורות מידע, זה המקום.

אתן לכם דוגמא קטנה לדברים שקרו ויכולים לקרות: מוזיקאי קנדי אנונימי השמיע קטע שהוא כתב בטוויטר – שמע אותו מוזיקאי מאד מפורסם בשם DRAKE, והיום הבחור ההוא חתום על חוזה הקלטות עם אחת החברות הכי גדולות בארה"ב.

זה היופי בטוויטר, הכל יכול לקרות.

אני למשל משתמשת בטוויטר באנגלית ככלי עבודה שחושף אותי להמון חומרים.

התחומים שאני מתעסקת בהם הם לייף סטייל וכך אני מחפשת כל מה שקשור לזה – אני מרכיבה לי רשימות, (LISTS), לפי נושאים שמעניינים אותי, מוזיקה, אופנה, עיצוב, אוכל וכיו"ב ושם אני עוקבת אחרי אנשים שהדברים שהם עוסקים בהם מעניינים אותי.

לדוגמא, אפשר להחשף לאיזו מעצבת אופנה מתחילה שיש לה חנות קטנה באמסטרדם ויש לה בגדים מדהימים ואפשר להחמיא לה ואז היא מעדכנת בכל פעם שיש לה קולקציה חדשה וכשאני כותבת לאחד הלקוחות שלי חומרים על אמסטרדם, אני יכולה לתת כטיפ את הכתובת שלה.

מתחיל קצת להתבהר העניין?

 אני נמנעת כרגע מלהסביר איך חברות גדולות משתמשות בטוויטר או אנשים מפורסמים, כי הם מקבלים הרבה מאד עוקבים מתוקף שמם וללא הרבה מאמץ וזה לא כל כך רלוונטי לנו, האנונימיים, הפרילאנסים ובעלי העסקים הקטנים.

מה שכן חשוב לומר, שגם אצל "הגדולים", ההבדלים בין המספרים של העוקבים נובעים מכמות ההשקעה שלהם בחשבון הטוויטר ומערכות היחסים עם העוקבים שלהם.

במקרים הללו, יש לאנשים האלה אדם שמתפעל את חשבון הטוויטר במשרה מלאה אם מדובר באישיות מפורסמת, וכשמדובר בחברה גדולה, יש שרות לקוחות שיושב ועונה כמו בטלפנייה, רק במחשב.

אבל אם נחזור לעניננו, איך אדם פשוט ואנונימי יכול לגרום לאנשים לעקוב אחריו ואיך אפשר לדעת אחרי מי לעקוב חוץ משימוש בהאשטאג?

בהתחלה כדאי פשוט להתחיל לעקוב אחרי כמה שיותר אנשים, עם הזמן תדעו מי מעניין אתכם ומי לא ותוכלו לבטל את זה שכבר לא מעניין, מה שנקרא UNFOLLOW.

אם מצאתם אדם אחד שנראה לכם מעניין, הסתכלו ברשימת העוקבים והנעקבים שלו ותתחילו לעקוב אחרי מי שנראה לכם מעניין.

כשסיימתם את זה, תתחילו לעבור על כל נעקב חדש שלכם ועל הרשימות שלו וכך שוב ושוב.

זה לוקח הרבה זמן וכאב ראש אבל זאת רק ההתחלה וצריך להשקיע כדי שזה יעבוד.

בשלב הראשון יתחילו לעקוב אחריכם כמה אנשים מתוך נימוס או מתוך סקרנות.

יהיה מאד נחמד מצידכם לומר להם כמה מילים ולנסות לפתוח בשיחה.

יהיו כאלה שלא יענו, לא להעלב, הרבה פעמים מדובר באנשים שמפיצים ציוצים בו זמנית להמון מקומות דרך תוכנה אחת והם בכלל לא טורחים לקרוא את מה שכותבים להם.

בכלל כדאי לא להעלב בטוויטר, זכות הבחירה היא לכל הכוונים, יש חסרונות ויש יתרונות, חשוב בעיקר להנות.

 השלב השני הוא שלב ההאזנה שלכם, פשוט להקשיב לשיחות של אלה שאתם עוקבים אחריהם, לבדוק אם הם בכלל מעניינים אתכם. אם לא, תבטלו את המעקב.

אם כן, נסו להשתתף בשיחה ואולי תרוויחו עוקבים חדשים.

כללי המשחק בטוויטר הם כאלה: כשמישהו אומר משהו שמצא חן בעיניך, אתה לוחץ על FAVORITE שזה סוג של מקבילה של הLIKE בפייסבוק. זה גם מצויין כשאין לך מה לומר ואתה לא רוצה לפגוע באיש השיחה וזה בייחוד כלי מצויין למשוך תשומת לב. כי אנשים מאד אוהבים שמחמיאים להם ואם מישהו זר החמיא להם, הם ילכו ויבדקו מי זה ואולי גם יעקבו בחזרה.

כשמישהו אמר משהו שממש ממש מצא חן בעינינו, מסוג הדברים שבא לנו לומר "אתה חייב לשמוע מה זאתי אמרה"  – אנחנו נעשה RETWEET, כלומר ציוץ מחדש של מישהו אחר, סוג של ציטוט.

הRETWEET, נחשב למחמאה הכי גדולה שאפשר לתת לאדם בטוויטר וזה ללא ספק יכול להביא לכם עוד עוקבים – אבל לא כדאי להגזים כי אף אחד לא אוהב חנפנים ואם מה שנאמר לא היה באמת כזה משמעותי…עשיתם פאדיחות בעיקר.

בקיצור, להיות מנומסים ותקשורתיים, להשקיע, ולאט לאט יהיו לכם יותר עוקבים, אם זאת המטרה שלכם או יותר נעקבים שמביאים לכם תכנים משובחים, אם זו המטרה שלכם.

אני אעצור כאן את נושא טוויטר באנגלית כי הוא באמת מאד מוגבל לעסקים קטנים, לעומת זאת יש פוטנציאל אדיר שלא ממומש בעברית ועליו אני ארחיב בפוסט הבא.

talironi10@

מחשבה אחת על “מה זה הטוויטר הזה?! חלק שני, והפעם על טוויטר באנגלית

כתיבת תגובה