מה זה הטוויטר הזה?!

אני יודעת, חשבתם שאני אתחיל עם פייסבוק, כי כולם שם וטוויטר "בכלל לא תפס בארץ", כמו שהרבה אנשים אוהבים לומר – זהו שלא.

העובדה שהרבה אנשים בארץ בוחרים לפסול את הכלי הנהדר הזה, היא רק לרעתם וכשזה יקרה, (וזה יקרה), כדאי מאד שתדעו מה לעשות ואיך לעשות, (ובעיקר כבר תשחו בחומר ותשאירו את כולם מאחור…).

 אני בוחרת להתחיל דווקא כאן, כי טוויטר הוא הכלי שמיישם יותר מהכל את עניין הנימוסים וההליכות שדיברתי עליהם בפוסט הקודם.

הוא לא מצריך שום ידע טכנולוגי מתוחכם.

הוא מצריך אך ורק את האישיות ואת הזמן שלכם.

(אני גם מאמינה שברגע שמתרגלים לטוויטר, הרבה יותר קל לתפעל את הפייסבוק לטובתכם).

 האנשים הללו שמחפשים פתרון קל ומשלחים ציוצים/סטטוסים לאוויר העולם ולא מייצרים המשכיות, דיון ומערכות יחסים – לא יצליחו להשתלב שם ולגרום לכלי הזה לעבוד בשבילם, אבל המספרים מוכיחים שהעתיד שייך לטוויטר וליחסי האנוש – אז בואו נצלול לעומק.

 אני אחלק את הנושא לשניים: טוויטר באנגלית וטוויטר בעברית, משום שמדובר בשני עולמות מאד שונים שמצריכים כרגע כלים שונים. אני אומרת כרגע משום שאני מאמינה שהמספרים ישתנו בישראל ולכשזה יקרה, כנראה שטוויטר ישדרגו את הפלטפורמה על מנת שתתאים גם לעברית אבל נכון להיום יש הבדלים שונים ומיד אבהיר.

(דרך אגב, לא להבהל, אני מבטיחה גם לכתוב פוסט עם הפרטים הטכניים, שם תוכלו לראות איך לפתוח ולתפעל חשבון אבל לפני הכל, כדאי לדעת במה מדובר).

 אז מה זה הטוויטר הזה?

מדובר ברשת חברתית שבה לא צריך להיות חבר של אף אחד ולאשר אף אחד, (אלא אם אתם בוחרים לנעול את היוזר שלכם, נחזור לזה יותר מאוחר), אתם עוקבים אחרי אנשים שמענינים אתכם, אתם לא חייבים בכלל לדבר איתם אם לא בא לכם וכשאתם מעניינים אנשים אחרים, הם עוקבים אחריכם.

אם בחרתם לדבר עם מישהו זה פתוח לעיני כל ואחרים יכולים להצטרף לשיחה שלכם ולהפך, אם נקלעתם לשיחה מעניינת אתם יכולים להצטרף.

היה ואתם רוצים לשוחח עם מישהו באופן פרטי, יש הודעות פרטיות אבל אתם יכולים לשלוח אותם רק לאנשים שעוקבים אחריכם.

נשמע קצת משעמם, נכון?

 אז תדמיינו שנכנסתם למסיבה שבשום מצב אחר לא הייתם יכולים להיות מוזמנים אליה ואתם יכולים להצטרף לשיחה, לדבר, לשאול שאלות וגם לענות לדברים שלא מוצאים חן בעינכם שנאמרים על ידי זמרים מפורסמים, שחקנים, עיתונאים, חברי כנסת, דוגמניות ושאר מיני סלבס?

כבר נשמע יותר טוב – נכון?

ומה אם יש שם עוד המון אנשים מעניינים וחכמים שאתם יכולים להכיר, שבכל מצב אחר לא הייתם ניגשים ואומרים – היי, אני רוצה לשמוע מה יש לך לומר?!

ומה אם כל הלקוחות הפוטנציאליים שלכם שם והם לא קוראים עיתון ורואים פרסומות או שומעים ברדיו או מחפשים דפים בפייסבוק אבל אתם יכולים ליצור איתם קשר ישיר גם בלי כל זה?

ומה אם כל האינפורמציה שאתם מחפשים מתעדכנת כל הזמן ואתם יכולים לקבל את כל הדברים בזמן שהם קורים, להגדיר מחדש את הנושא של "היד על הדופק" ולא לחכות לרובוטים של מנועי החיפוש שיאתרו לכם אותם כמה שבועות אחרי שהם עלו לאוויר?

 תודו שכבר נתתי לכם כמה אופציות מאד אטרקטיביות…וזה העולם של טוויטר, הזמינות של הידע, הזמינות של האנשים, המיידיות ויכולת הנגיעה המיידית, במעקב וב-140 תווים.

 מקווה שעשיתי לכם קצת חשק לשקוע בעולם הזה,  הרבה המשך ופירוט בפוסטים הבאים.

2 מחשבות על “מה זה הטוויטר הזה?!

  1. אני בהחלט מסכים איתך! הטוויטר הוא כלי מצוין וחבל שלא עושים בו מספיק שימוש בארץ.
    החברות הגדולות לא ממש עושות בו שימוש (למעט חברות הייטק) ואנחנו כל הזמן שומעים את המשפט "חפשו אותנו בפייסבוק" ולא חפשו אותנו בטוויטר.
    רק כשהחברות הגדולות יתחילו לעשות שימוש נרחב בטוויטר כמו שהן עושות בפייסבוק זה ימשוך את הקהל הרחב, בנתיים נצטרך להסתפק בפליטות פה של בר רפאלי ו/או איזה כדורגלן שמצליחות למשוך אי אלו אנשים, כמוכן שזה לא מספיק אבל זאת התחלה.

כתיבת תגובה